Z jakich elementów składają się segmentowe bramy garażowe?
Bramy segmentowe cieszą się w ostatnich latach wciąż rosnącą popularnością. Ta wynika z tego, że są proste w obsłudze i jednocześnie pasują do nowoczesnych budynków oraz tych urządzonych w klasycznym stylu. Zajmują niewiele miejsca, więc sprawdzają się w niewielkich garażach i budynkach z małymi podjazdami. Sprawdź, z czego się składają i jakie funkcje pełnią poszczególne elementy.
Z jakich elementów składają się segmentowe bramy garażowe?
Segmentowe bramy garażowe składają się z segmentów, czyli połączonych ze sobą paneli. Wykonuje się je z wysokiej jakości materiałów, które zapewniają odpowiednią izolację termiczną i akustyczną wnętrza – są to m.in. drewno, stal. Panele o odpowiednich parametrach połączone są specjalnymi zawiasami, w których osadzone zostają rolki łożyskowane. Dzięki nim skrzydło bramy, składające się z segmentów, może poruszać się po prowadnicach w płynny i cichy sposób. W garażu montuje się prowadnice pionowe i poziome podsufitowe.
Kolejnym elementem konstrukcji są sprężyny, umożliwiające wygodne podnoszenie i opuszczanie bramy. Ostatnim elementem bram są systemy uszczelnień, chroniące wnętrze garażu przed deszczem, stratami ciepła w chłodniejsze dni oraz przenikaniem wysokich temperatur z zewnątrz do środka.
Rodzaje bram garażowych segmentowych a różnice w budowie
Na rynku dostępne są różne bramy garażowe segmentowe. Najpopularniejsze są modele otwierane pionowo do góry dostępne np. w ofercie firmy RAFI. Wyróżnia się także bramy otwierane na bok. W takim wariancie segmenty ustawione są pionowo, a prowadnice zamontowane są w podłodze i na suficie. Takie rozwiązania wybiera się jednak stosunkowo rzadko. Wynika to z faktu, że bramy otwierane pionowo zajmują miejsce na suficie, który trudno zagospodarować. Z kolei bramy otwierane w bok zajmowałyby miejsce na ścianach, gdzie często stoją szafy, rowery.
Różnice w budowie bram garażowych segmentowych występują również w samym mechanizmie pracy systemów. Modele obsługiwane ręcznie mają uchwyty zewnętrzne i wewnętrzne, zamek oraz zapadki korygujące. Z kolei bramy obsługiwane automatycznie nie mają uchwytów, ponieważ steruje się nimi zdalnie. Montaż napędu elektrycznego wiąże się jednak z koniecznością zainstalowania czujników ruchu, które zablokują bramę, gdy ta natrafi na przeszkodę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana